In naam van de vader 3 – Linda Jansma – Recensie

Deel 2 van In naam van de vader eindigde met een verschrikkelijke situatie. Een situatie veroorzaakt door een pakketje dat Tobias voor Marco Verduin moest afleveren. Als Tobias door toeval op de plek des onheils komt haalt hij het bewijsstuk daar weg. Maar nu…Ties is ook zichzelf niet meer, datgene wat gebeurd is laat hem niet los. Hij zoekt steeds meer het gezelschap van Judith en wordt verliefd op haar. Als hij met haar naar huis gaat komt hij na een toiletbezoek op een kamer terecht waar hij een verbijsterende ontdekking doet. Ondertussen begint zo’n beetje alles uit de hand te lopen…

Tobias huiverde en staarde zwaar ademend naar het pakketje, waarvan hij wist wat erin zat…

Het is alsof Jansma tijdens het schrijven diverse blikjes voor haar had staan en steeds uit een snufje uit een blikje pakte. Een snufje Dallas, een snufje Gooische Vrouwen, een snufje Penoza en ga zo maar door. Even door elkaar husselen en een lekkere dosis spanning toevoegen en je hebt een dijk van een verhaal. Een exclusieve content die in een sneltreintempo geschreven moest worden en waar dan natuurlijk wel een beetje (schrijf)druk achter zit. En ondanks die druk weet Jansma een verhaal uit haar mouw te schudden dat pakkend en meeslepend is.

Sprakeloos staarde Ties naar de rechter muur, die volledig bedekt was met honderden krantenknipsels, foto’s, schema’s en andere papiertjes.

In In naam van de vader 3 wordt de spanning almaar verder opgevoerd en de beeldende beschrijvingen laten alles meebeleven. Alsof je alles aan de zijlijn aan het observeren bent. Of dat je een spannende serie aan het kijken bent. Een soap-achtige spannende serie en dit verhaal zou dan ook prima tot zijn recht kunnen komen op het televisiescherm. En ondanks dat het een kwestie van tijd dat het geheim van Francis onthuld gaat worden, is er absoluut nog geen idee hoe dit gaat gebeuren. Het verhaal kan nog alle kanten op en het is wachten op de ene climax…

4½****

In naam van de vader is geschreven door bestsellerauteur Linda Jansma. Dit is exclusieve content die alleen beschikbaar is in het ebook-abonnement van Kobo plus. De Kobo Original is tot stand gekomen door nauwe samenwerking tussen Kobo en De Crime Compagnie.

Met Kobo Plus hebben lezers voor € 9,99 per maand onbeperkt toegang tot het grootste Nederlandstalige en internationale aanbod van e-books, waaronder deel 1 en 2 van In naam van der vader. Deel 3 is net verschenen, deel 4 verschijnt in  januari.

De spannende serie gaat over Francis van Foreest, eigenaar van een prestigieus Larens advocatenkantoor, die een grote fout begaat die hij voor iedereen verzwijgt. Vanaf dat moment leeft hij met de voortdurende angst dat zijn misstap ontdekt zal worden. Maar hij is niet de enige in de familie Foreest met een probleem. Zijn vrouw Renée zet het behoud van haar gezin op het spel als ze verliefd wordt op haar zwager. En terwijl ze heen en weer geslingerd wordt tussen gevoel en verstand, raakt zoon Ties betrokken bij een grote drugsdeal. Hij dreigt steeds verder af te zakken in de onderwereld, totdat hij Judith ontmoet, een dure prostituee die in een exclusieve seksclub werkt. Stevent de familie van Foreest af op de ondergang of zijn ze geraffineerd genoeg om alle schandalen te overleven?

Uit data van Kobo blijkt dat het genre thriller na fictie het meest gelezen genre is onder de digitale lezers. Ook is ‘binge reading’ populair; het snel achter elkaar lezen van boeken in een serie. Omdat Linda Jansma populair is onder Kobo Plus gebruikers was zij bij uitstek de auteur om deze serie te gaan schrijven. Linda Jansma heeft inmiddels 10 thrillers op haar naam waaronder de bestsellers Houvast, Kwetsbaar en Tweestrijd.