Zinsbedrog – Lizi Mulder – Recensie

• Auteur –  Lizi Mulder
  • Uitgever – Witsand Uitgevers
  • Aantal pagina’s – 229
  • ISBN –  9789492011091
  • Verschenen –  oktober 2014
  • Genre – Spannende roman

Zinsbedrog wordt grotendeels verteld vanuit het perspectief van Jolien en Steve, in de derde persoon. Jolien (Jo) Daems is net verhuisd naar Antwerpen. De flat die ze betrekt heeft een mooie muur schildering en ze besluit deze te laten wat het is. Jo heeft een vervelende scheiding achter de rug en hoopt hier een nieuwe start te maken. Al snel vindt ze een baan en gaat als kok aan het werk in een Italiaans restaurant. Ze maakt kennis met haar medebewoners en één daarvan, Steve, trekt haar bijzondere aandacht. Steve is werkzaam bij de politie in Antwerpen en heeft een grote aantrekkingskracht op Jo. Maar Jo zit nu nog niet te wachten op een man, en zeker niet op zo’n type als Steve.

Kort na de verhuizing verneemt Jo dat de vorige bewoonster van haar flat, Zoë, dood gevonden is in het stadspark. Steve is belast met het onderzoek. Als Steve en Jo, ondanks Jo haar overtuiging, nader tot elkaar komen, gebeuren er ineens vreemde dingen en wordt Jo bedreigd.

Jo knikte overtuigd: Steve was absoluut het type man waar ze ver vandaan moest blijven.

Zinsbedrog is het debuut van Lizi Mulder, een Vlaamse auteur. Het boek wordt gepresenteerd als een romantische thriller, een spannende roman. Romantisch, jazeker en dit met een licht erotisch tintje. Maar echt veel spanning heb ik helaas niet voorbij zien komen. Ja, misschien een klein beetje tijdens de ontknoping, maar de spanning die bij een thriller hoort is uitgebleven. Wel heeft de auteur me een aantal keren op het verkeerde been gezet, betreffende de vermoedelijke dader.

Jo keek hem in de ogen. Haar blos verdiepte en ze beet op haar onderlip.

Als debuut is dit boek zeker niet slecht. De schrijfstijl van Lizi is vlot en boeiend en het verhaal biedt voldoende entertainment. Maar naar mijn gevoel was het romantische aspect het meest aanwezig in dit verhaal wat Zinsbedrog een boek maakt in de categorie ‘licht erotische romans’, en zeker niet in de categorie ‘spannende roman’. Conclusie: gewoon een leuk boek om te lezen met veel romantiek en een flintertje spanning.

stersterster

Zinsbedrog heb ik gelezen voor VrouwenThrillers.nl.

Zinsbedrog is o.a. verkrijgbaar bij de lokale boekhandel of bij Bol.com