Hamley in het pretpark- Sandra J. Paul – Recensie

Hamley in het pretpark is weer een nieuw avontuur van het zwarte katje Hamley, een katje dat mensen verstaat.

Hamley is ontzettend nieuwsgierig en als ze hoort dat haar baasjes naar een pretpark gaan wil ze graag mee. De honden Kasper en Kamiel mogen mee, maar Hamley moet thuisblijven. Maar natuurlijk is Hamley het daar totaal niet mee eens en ze reist stiekem mee. Een prachtig avontuur in dat pretpark, maar dan is ze plots haar baasjes kwijt. Hoe moet ze nu thuiskomen?

Hamley strekt zich uit en kijkt dan angstig om zich heen.’

Als je eenmaal kennis hebt gemaakt met het zwarte katje Hamley, is het moeilijk deze los te laten. Elk deel met dit katje in de hoofdrol is genieten. Alle delen zijn prachtig ontworpen, de illustraties zijn een lust voor het oog. Alle delen zijn losstaand te lezen, elk boekje is voorzien van een korte inleiding. Maar uiteraard is het wel leuker om de delen op volgorde te lezen om Hamley en haar vrienden net iets beter te leren kennen. Doordat Hamley mensen kan verstaan is ze best wel speciaal, en de eindeloze inspiratie van Sandra J. Paul laat haar fantastische avonturen beleven. Avonturen voorzien van vrolijkheid en humor maar soms ook serieuze dingen. De verhalen van Hamley zijn voor lezers vanaf ongeveer zeven jaar, maar het zijn tevens heerlijke voorleesverhalen. En doordat er ook leerzame dingen in de verhalen verweven worden, weet de auteur deze boeken samen met de prachtige illustraties net dat beetje extra mee te geven.

Ze sluipt achteruit, maar de hond volgt. Ze gaat nog sneller, de hond volgt opnieuw. En dan stuift ze weg, terug naar B-Boy.’

Hamley in het pretpark en alle eerdere avonturen van dit zwarte katje is genieten van meeslepende verhalen voor jong en oud…

5*****