Medicijn – Ingrid Oonincx – Recensie

Medicijn_140x209mm_voorplat_def_cmyk-framed

Het zal maar mogelijk zijn: een medicijn dat ervoor zorgt dat je jong en fit blijft ongeacht je leeftijd. Toekomst of niet? En zou je dit wel willen? Na het lezen van Medicijn heb ik mijn twijfels. Natuurlijk wil ik oud worden en zolang mogelijk alles kunnen doen wat ik zou willen. Maar tegen elke prijs?

Ella is 35 jaar en een succesvolle pr-vrouw. Wanneer haar oudere minnaar plotseling overlijdt komen er vreemde dingen aan het licht. Tijd om de dood van haar minnaar te verwerken krijgt ze niet, voordat ze het weet is ze in gevaarlijke situaties verwikkeld. Ze komt in aanraking met Jacob Grunberg, de ontdekker van een middel tegen veroudering. Tot nu toe wordt dit middel alleen nog maar in het geheim gebruikt door een machtig eliteclubje. Jacob wil echter meer, hij wil wereldwijde erkenning.
Ella’s verhaal wordt verteld vanuit de eerste persoon. Op een manier zodat je als lezer je makkelijk kunt verplaatsen in haar en je in staat stelt om in de huid van Ella te kruipen. Ella is een voortvarende en impulsieve vrouw. Maar ook een vrouw die een stukje uit haar verleden nog niet verwerkt heeft. Haar impulsiviteit brengt haar voortdurend in de problemen, alleen opgeven is voor haar geen optie. Al snel worden er beangstigende situaties gecreëerd en zit er een flinke vaart in het verhaal.

Net op tijd sprong ik opzij en zag dat de volgeladen wagen vervaarlijk begon te slingeren. Hij schampte de vangrails en zwenkte slingerend naar de overkant van de weg, de berm in. Daar kantelde de vrachtwagen en kwam met een zware dreun op zijn zijkant terecht.

Ingrid Oonincx heeft met Medicijn niet alleen een fantastische thriller geschreven, maar het boek is tevens een eye-opener. Een middel dat we misschien allemaal wensen, maar de voors en tegens die de auteur beschrijft zetten aan tot nadenken en laten ons afvragen of we dit überhaupt wel willen wensen. Een onderwerp om over na te denken, verwerkt in een verhaal met een uitermate goede spanningsboog. Razendsnelle ontwikkelingen houden je aan het boek gekluisterd en het boek laat zich in een sneltreintempo uitlezen. Het gaat zo snel dat je geen tijd hebt om je af te vragen of alles in het verhaal geloofwaardig is. Maar dat is ook niet altijd even belangrijk, in dit geval is het ronduit een mega-spannend verhaal met een onderwerp dat veel mensen nieuwsgierig maakt en zal aanspreken. Persoonlijk vind ik Medicijn de beste thriller die Ingrid tot nu toe geschreven heeft, een vrouwenthriller die je gelezen moet hebben!

vijf ster

Deze recensie is eerder gepubliceerd op VrouwenThrillers.nl.

Titel: Medicijn|Auteur: Ingrid Oonincx