Januari
- DNA – Yrsa Sigurdardottir
- Onzichtbaar – Edith van Walsum – recensie
- Verraad – Sarah Faber
- De Lissabon Brieven – Gaby Rasters – recensie
- Verdoemd – Mariska Overman – recensie
- De dag van Eden – Liz Flanagan – recensie
- Adem – Tsunami – Nico Braekeleer – recensie
- Leugens – T.M. Logan
- Het overgebleven kind – recensie
- Als je ademhaling stopt – Christine Geysen – recensie
- Het Weeskind van Haamstede – Angelique van der Bijl – recensie
Februari
- Onder invloed – Tamara Onos – recensie
- De duistere school – Sandra J. Paul – recensie
- De Experimenten – Marion Pauw – recensie
- Verpest – Liesbeth van Kempen – recensie
- Paal 15 – Diverse auteurs – recensie
- Oog om oog – Römer en Hock – recensie
- De krokodilvogel – Katrine Engberg
- Gefaald – Ellen Lina – recensie
- Een tweede kans voor Jazz – Simone Luijten – recensie
- Molly en het kattencafé – Melissa Daley – recensie
Maart
- Gekooid – Ellison Cooper
- Deadline – Diverse auteurs – recensie
- Een voltooid leven – Annerieke de Vries – recensie
- Schoolfeest – Simone Kortsmit – recensie
- Mijn kartonnen broer – Ronald van den Broek – recensie
- De verkeerde vriend – Gert-Jan van der Bemd – recensie
- Clara het krantenmeisje – Pieter Feller & Tiny Fisscher – recensie
- Crazy Cat Lady-boek – Elke van Huffel – recensie
- Het schooltje van Auschwitz – Mario Escobar
- Verlichting – Stephen King – recensie
- Weerzin – Bernard Minier – recensie
April
- Kwelling – Tamara Geraeds – recensie
- De secretaresse – Renee Knight – recensie
- De perfecte moeder – Esther Boek – recensie
- Casa Familia – Nathalie Pagie
- Facade – Esther Verhoef – recensie
- Rechercheur de Klerck en het doodvonnis – P. Dieudonné – recensie
- Pitta – Sterre Carron
Mei
- Marionet – Daniel Cole
- Upgrade – Lara Reims – recensie
- Ruis -Lydia van Houten – recensie
- Nice – Kiki van Dijk – recensie
- De aanslag die moest gebeuren – Michiel Janzen – recensie
- In je dromen ga jij – Inge van der Krabben – recensie
- De witte kamer – Samantha Stroombergen
Juni
- Aquila – Ursula Poznanski – recensie
- Oktober – Soren Sveistrup
- Kom je spelen? – M.J. Arlidge
- Mama is hier – Mariette Zweers – recensie
- Ik kan je bijna aanraken – Colleen Oakley – recensie
- De ketting – Adrian McKinty –recensie
- Bonuszoon – Antoinette Kalkman – recensie
- Vermist – Loes Leeman – recensie
- Ze zien mij niet – Alice Bakker – recensie
- Donker water – Robert Bryndza
- Gevaarlijke date – Krista van der Hulst – recensie
Juli
- Hoe kon dit gebeuren? – Yelle Tieleman – recensie
- Amla – Sterre Carron – recensie
- Angst – Thich Nhat Hanh – recensie
- Geest & Beest – Marianne Vogel – recensie
- Gruwelijk spel – Mirjam Hildebrand – recensie
- Zwarte ziel – Angelique Haak
- Vlucht naar Kos – Marelle Boersma & Svea Ersson
- Beproevingen – Janine Keijser – recensie
- Break a leg – Chinouk Thijssen – recensie
- Magic Moment Resort – Suzanne Hazenberg – recensie
- Adem 2 – IJs – Nico De Braeckeleer – recensie
- Adem 3 – Vuurstorm – Nico De Braeckelaar – recensie
Augustus
- Een duister pad – Corine Hartman
- Ik vind papa veel liever dan jou- Evelien Otto – recensie
- Backpack – Marlies Slegers
- Met de kat naar bed – Frits Abrahams – recensie
- In het verborgene – Marcella Kleine – recensie
- Kwade trouw – Marion Coolwijk – recensie
- Het Lathuis – Cato van Burgh – recensie
- Het geheim van Grace – Mariska Overman
- Dodenstoel – Johan Andersen – recensie
September
- Systema – Simon de Waal – recensie
- Kamer 305 – Yvonne Franssen – recensie
- Zwarte golven – Eric Wewerinke – recensie
- Laatste adem – Robert Bryndza
- Toen ik dood was – Loes den Hollander
- Kwijt – Sandra J. Paul – recensie
Oktober
- De Veluwse verdwijning – Bertina Mulder – recensie
- Stief – Marion Pauw – recensie
- Stille wateren – Eva Nagelkerke – recensie
- Bloedband – Linda Jansma – recensie
- Fatale keuzes – Nina Verheij – recensie
- #Lief – Hester van ‘t Hek – recensie
- Carmens Kookpunt – Carmen Prins – recensie
- Familiegeluk – Barbara Sevenstern – recensie
- Ik zie je – Michael Berg
- Omdat ik je mis – Jacqueline Coppens
November
- Voor de meisjes – Heleen van der Kemp
- Dark Mind – Cis Meijer
- Nu ben ik de baas, Sinterklaas! – Sanne Miltenburg – recensie
- After dark – Juultje van den Nieuwenhof – recensie
- Black -Out – Lara Reims – recensie
- Als katten van de wereld verdwijnen – Genki Kawamura – recensie