Januari
- Bron 2 – Hart – Nico De Braeckeleer – recensie
- Dag zus – Gerlinde Bouwman – recensie
- Oostwaarts – Jolanda Ivonne Clement – recensie
- De dochter van de lichtwachter – Gerda van Wageningen
- Stilte voor de storm – Gerda van Wageningen
- De verborgen vrouw – Belinda Aebi
- Eerste liefde – Nettie Dees
- Camping Oosthoek – Nathalie Pagie
Februari
- De das – Fredrik Persson Winter
- Als er een ander is – Carla Vermaat
- Veerkracht – Anja Maas
- Geen weg terug – Marleen Schmitz
- Engele – Johanne A. van Archem
- Nevenschade – Jens Vern
- Geen weg terug – Elvin Post – recensie
- Een lege plek – Sophie Wester
- De schuldige – Marit Vanström
Maart
- De verloren jongen – Chantal van Mierlo – recensie
- Wat niet deert – Nicolet Steemers – recensie
- #ikdatethuis – Lily Frank
- Box – Camilla Läckberg en Henrik Fexeus
- Hamley en de draak – Sandra. J. Paul – recensie
- De uitdaging – Marit Vanström – recensie
- Meester in de liefde – Peggy Tchai
April
- Herstart – Annemarie Snels – recensie
- De weg naar huis – Sebastian Fitzek
- Slagschaduw – Jo Claes
- Water – Lara Reims –recensie
- De burgerwacht – Ellen Lina
- Vlucht! – Marcella Kleine – recensie
- De meidenschuur – Peter de Zwaan
- Nachtvlucht – Eva Burgers – recensie
- Alex B. – Arjan Albers
Mei
- De weg naar huis – Sebastian Fitzek
- Wat je kat écht denkt – Liesbeth Puts – recensie
- Hamley in het pretpark – Sandra J. Paul – recensie
- Dertig dagen duisternis – Jenny Lund Madsen
- Roadtrip – Suzanne Vermeer – recensie
- Novitsjok – Fedor de Groot
- Onbreekbaar – Marieke Damen
Juni
- Zonder schuld – Dana Smit – recensie
- De Babysitter – Annette van ‘t Hull – recensie
- Verraderlijk patroon – Marlen Visser – recensie
- Volmaakte onschuld – Daniëlle Disser – recensie
- Vlinder – Martine Kamphuis – recensie
Juli
- We beginnen bij het einde – Chris Whitaker
- Musserts Schaduw – John Kuipers
- De huisgenoot – Sarah Bailey
- Alias Emma – Ava Glass
- Een zee van tijd – Eva Nagelkerke – recensie
- Niemand vraagt hoe het met mij gaat – Gracia Lebbink
Augustus
- Sterrenstof – Martine Kamphuis – recensie
- Obsessie – Jet van Vuuren
- Het grachtenhuis – Rachel van Charante – recensie
- Jacht – Toni Coppers – recensie
- Zes seconden : De laatste afrekening – Daniëlle Bakhuis – recensie
September
- Allemaal hoeren – Franziska Weissenbacher
- Marcel en de krabpaalwappies – Leander Biltges – recensie
- Koraalrif – Suzanne Vermeer – recensie
- Vogeleiland – Marion Pauw
- Netjes opgeruimd – Vera Kurian
- Slipjacht – Jowi Schmitz – recensie
- Vuurduivel – Nathalie Pagie
- Portland – Ramon van Huffelen
Oktober
- Lucy #1
- Lucy #2
- Lucy #3
- Vleugellam – Anne van Zwieten
- Magma – Carina van Leeuwen – recensie
- Opa Goochel – Yvonne Deinert – recensie
- Boet en de konijnen-fotosjoet – Karin Vijsma – van Doppenburgh – recensie
- Kraskaarten – recensie
- Samen alleen – Nico Torrenga
November
- Niemand zeggen – M.J. Arlidge
- Fontana Banana – Judith Visser
- Katologie – Stefan Gates – recensie
- Hondologie – Stefan Gates – recensie
- Niet mijn droom – Eva Nagelkerke
December
- De heks in mij – Loes den Hollander
- De Amsterdamse Boskat – Nicolaas Matsier – recensie