In naam van de vader 2 – Linda Jansma – Recensie

Francis van Foreest heeft een jaar na het overnemen van het Larense advocatenkantoor van zijn vader een grote fout begaan. Een fout die hij voor iedereen verzwijgt. Maar hij is niet de enige met geheimen. Zijn vrouw Renée is verliefd geworden op haar zwager en zet met al haar stiekeme afspraakjes haar huwelijk op het spel. Hun zoon Ties heeft zich over laten halen mee te doen met een grote drugsdeal en dreigt steeds verder af te zakken in de onderwereld. Tobias, de minnaar van Renée wil Ties helpen maar brengt zichzelf hiermee alleen maar in de problemen.

Hoe kwam het toch dat ze, zodra ze bij hem in de buurt kwam, in staat was alles te vergooien waar ze zo hard voor had gewerkt? Haar gezin kwam vóór alles.”

Ook In naam van de vader 2 sleept je vanaf de eerste bladzijde mee. Voortdurend spannende ontwikkelingen die samen met de fijne schrijfstijl van Linda Jansma ervoor zorgen dat de aandacht van begin tot eind gevangen wordt. Als het met de deal fout gaat zit Ties flink in de problemen. Maar niet alleen Ties heeft problemen, doordat Paul, de zoon van de crimineel Marco Verduin erbij betrokken is, wordt er ook meer druk op Francis gelegd. Als vaste advocaat van Marco Verduin moet hij er maar voor zorgen dat dit allemaal recht wordt getrokken en dat Paul buiten schot blijft. Een chantagemiddel dat hierbij gebruikt wordt zet Francis tegen de muur.

Het zwaard van Damocles hing boven zijn hoofd...”

Het ene probleem na het andere volgt zich op bij de personages en allemaal proberen ze een uitweg te zoeken. Maar het lijkt erop dat in plaats van dat er oplossingen komen er alleen maar meer problemen bij komen. Alles stapelt zich maar op…

“Nerveus keek Tobias weer om zich heen, maar nog steeds wees niets erop dat iemand hem in de gaten hield.”

Door de beeldende wijze van beschrijven zie je alles precies voor je en door de vele onverwachte wendingen blijf je als lezer voortdurend getriggerd. Jansma geeft elke keer weer een draai aan het verhaal waardoor situaties soms drastisch veranderen. Eigenlijk wil je de hele serie in één keer uitlezen en het is dan ook weer smachtend afwachten tot het volgende deel. Wat gaan de personages allemaal nog mee maken? In dit deel lijkt het alsof er maar geen eind aan alle problemen komt en ik ben zeer benieuwd naar verloop van deze spannende serie.

4****

In naam van de vader is geschreven door bestsellerauteur Linda Jansma. Dit is exclusieve content die alleen beschikbaar is in het ebook-abonnement van Kobo plus. De Kobo Original is tot stand gekomen door nauwe samenwerking tussen Kobo en De Crime Compagnie.

Met Kobo Plus hebben lezers voor € 9,99 per maand onbeperkt toegang tot het grootste Nederlandstalige en internationale aanbod van e-books, waaronder deel 1 en 2 van In naam van der vader. Deel 3 en 4 verschijnen respectievelijk in december en januari.

De spannende serie gaat over Francis van Foreest, eigenaar van een prestigieus Larens advocatenkantoor, die een grote fout begaat die hij voor iedereen verzwijgt. Vanaf dat moment leeft hij met de voortdurende angst dat zijn misstap ontdekt zal worden. Maar hij is niet de enige in de familie Foreest met een probleem. Zijn vrouw Renée zet het behoud van haar gezin op het spel als ze verliefd wordt op haar zwager. En terwijl ze heen en weer geslingerd wordt tussen gevoel en verstand, raakt zoon Ties betrokken bij een grote drugsdeal. Hij dreigt steeds verder af te zakken in de onderwereld, totdat hij Judith ontmoet, een dure prostituee die in een exclusieve seksclub werkt. Stevent de familie van Foreest af op de ondergang of zijn ze geraffineerd genoeg om alle schandalen te overleven?

Uit data van Kobo blijkt dat het genre thriller na fictie het meest gelezen genre is onder de digitale lezers. Ook is ‘binge reading’ populair; het snel achter elkaar lezen van boeken in een serie. Omdat Linda Jansma populair is onder Kobo Plus gebruikers was zij bij uitstek de auteur om deze serie te gaan schrijven. Linda Jansma heeft inmiddels 10 thrillers op haar naam waaronder de bestsellers Houvast, Kwetsbaar en Tweestrijd.

Kerstwinkel 2017