Supernova – Peter Römer – Recensie

• Uitgever – De Fontein
  • Aantal pagina’s – 304
  • ISBN –  9789026135873
  • Verschenen –   september 2015
  • Genre – Spannende roman

Supernova-framed

Peter Römer begon zijn carrière als acteur voor toneel en televisie. Daarna werkte hij als televisieproducent, scenarioschrijver en regisseur. Supernova is zijn derde moordroman met rechercheur Hanna Vermeer in de hoofdrol. Chantage was de eerste, gevolgd door Bedrog. De verhalen staan allemaal op zichzelf waardoor alle boeken prima los van elkaar te lezen zijn.

In Supernova krijgt Hannah te maken met de dood van Youri, de zoon van Hans Paardekoper. In de begintijd van de commerciële televisie was Hans een gevierd dj en tieneridool. Zijn leven bestond uit feestjes met drank en drugs. Vele tienermeisjes verdrongen zich om bij deze feestjes aanwezig te zijn en hun idool in levende lijve te ontmoeten. Onder de invloed van de drank en drugs gebeurden er weleens dingen die het daglicht niet konden verdragen. Als Hannah de dood van Youri onderzoekt, komen er diverse feiten van vroeger aan het licht en blijkt het verleden een grote rol te spelen in deze zaak, een zaak die veel media aandacht krijgt.

Het meisje stond met haar gezicht naar de muur en hij drong bij haar naar binnen. Ze schreeuwde, wilde zich van hem losmaken. Maar hij liet dat niet gebeuren. Dit is wat zij wilde. Dit is wat hij wilde.

Hannah heeft inmiddels een relatie met Xander en hun eerste kind is op komst. Dat rechercheur Hannah zwanger is, is niet echt origineel, dit is namelijk in korte tijd het derde boek dat ik lees waarin de rechercheur, en tevens een van de hoofdpersonages, zwanger is. Wel is het thema dat dit boek behelst zeer actueel, de laatste tijd horen we veel over beschuldigingen van misbruik inzake voormalige sterren. De gekozen titel van een boek is niet meteen duidelijk, maar in dit boek wordt de betekenis uitgelegd en deze titel is perfect uitgekozen.

‘Super Nova: Een ster explodeert in stralend licht en verdwijnt daarna in het zwarte gat.’

Supernova bevat uitgebreide hoofdstukken, met meerdere verhaallijnen in een hoofdstuk. De wisselingen tussen de verhaallijnen was wel eens onverwachts waardoor ik plots moest omschakelen. Dit zorgde soms voor verwarring, maar alsnog leest het boek vlot weg en is de spanning in goede dosering aanwezig. Soms was het verhaal wat voorspelbaar, echter kon een voor de hand liggend gegeven ineens een andere kant op wijzen, waardoor ik toch voor een verrassing kwam te staan.
Supernova is een spannende moordroman die voor een heerlijke ontspanning zorgt op een vrije middag.

stersterster

Supernova heb ik gelezen voor VrouwenThrillers.nl.