Zomerster – Wendy Louise – recensie

Wendy Louise groeide op in Amsterdam en Spanje. Deze achtergrond vormt de ingrediënten van haar smeuïge schrijfstijl. Hollandse nuchterheid wordt op smaak gebracht met Spaanse passie, een goede scheut humor en een vleugje Mediterraan sentiment. Wendy Louise werd bekend bij het grote publiek dankzij de hit-roman ‘Ik wil jou(w) baby!’ (2018).

Mandy is van kinds af aan al gek van dansen, zingen en acteren. Na het behalen van haar Havo-diploma begint ze aan de vooropleiding van de Academie voor Kleinkunst. Alles gaat voorspoedig tot de laatste auditie. Ruzie met haar vriendje zorgt ervoor dat ze zich niet kan concentreren en ze verknalt de auditie. Wat nu? Wel wist ze zeker dat ze het met haar vriendje ging uitmaken. Als ze hoort van de animadores, jonge mensen die sport, spel en shows verzorgen in hotels, besluit ze de sprong te wagen. Ze vertrekt naar Mallorca voor een zomer vol theater, zon, zee en sexy Spanjaarden.

Vanochtend werd ik wakker in het veilige bed op de zolder van mijn ouderlijk huis. Moet je me nu zien. Helemaal alleen op een Spaans eiland en geen idee wat me te wachten staat.’

Zomerster heeft een mooie zomerse cover dat meteen een soort van vakantiegevoel geeft. Het is zo’n cover die een beetje fluweelachtig aanvoelt, maar wel wat meer stroef. De hele Seizoenenserie is uitgevoerd in deze mooie covers. De Seizoenenserie bestaat uit Zomerster, Wintermaan en Lentezon.

Als Mandy voor het grote avontuur gaat weet ze eerst niet wat ze ervan moet verwachten. Het is best wel eng, maar ze heeft er veel zin in. En als snel voelt ze zich daar als een vis in het water. Natuurlijk heeft ze wel eens heimwee, en mist ze haar zusje Mel. Mel is drie jaar jonger dan Mandy en sinds een paar jaar zijn ze onafscheidelijk. Maar gelukkig heeft Mandy genoeg afleiding zeker als ze Johnny ontmoet, haar Duitse collega. Al is het niet makkelijk een relatie te hebben als vakantie-entertainer, want er moet wel veel gewerkt worden.

De Seizoenenserie is gebaseerd op het eigen leven van de auteur. Wendy Louise heeft een aantal jaar in Spanje gewoond en deze tijd heeft ze samengevat in drie boeken. Dit eerste deel Zomerster geeft een goede indruk wat het leven van een vakantie-entertainer inhoudt. Het is echt geen vakantie vieren maar gewoon hard werken. Maar als entertainen je lust en je leven is, dan heb je natuurlijk een droombaan. Mandy leert veel leuke mensen kennen en ook de romantiek is prominent aanwezig. Al gaat niet alles over rozen en loopt niet alles als verwacht. De schrijfstijl van Wendy Louise is toegankelijk en enerverend, en van begin tot eind is er een fijn tempo. Ze weet de personages levensecht neer te zetten waardoor de lezer zich goed kan inleven. Romantiek, jaloezie, aantrekken, afstoten, ware liefde, zomers. Dit zijn de hoogtepunten waar het verhaal omdraait en na het open einde van Zomerster, wil je alleen maar zo snel mogelijk verder lezen in Wintermaan.

De Seizoenenserie is heerlijke feelgood, en je hoeft geeneens op vakantie te zijn om je in een warm land te wanen en het vakantiegevoel te krijgen.

Met dank aan Uitgeverij Wens Boeken voor het toesturen van een recensie-exemplaar.

Titel: Zomerster| Auteur: Wendy Louise
Uitgever: Uitgeverij Wens Boeken | ISBN: 9789082908749 |Blz: 192
Verschijningsdatum: oktober 2019

Zomerster is verkrijgbaar via Bol.com of via de Wens Boekenshop.

November 2019 lanceerde e-boekengigant Kobo de eerste twee delen uit de Seizoenenserie, als Kobo Exclusive. Speciaal voor deze gelegenheid werd Wendy’s debuutroman, Zomerster (deel 1) in een herziene versie uitgegeven op 19 oktober 2019. Tegelijk met het langverwachte vervolg, Wintermaan (deel 2). Juni 2020 is het derde – en laatste – deel uit de Seizoenenserie, Lentezon, verschenen. In paperback en wederom als Kobo Exclusive e-boek. Al deze titels zijn als paperback en als e-boek verkrijgbaar via Bol.com