Crush – Ellen De Vriend – Recensie

• Auteur –  Ellen de Vriend
  • Uitgever – Link
  • Aantal pagina’s – 217
  • ISBN –  9789462321953
  • Verschenen –  oktober 2014
  • Genre – Young Adult thriller

De tweeling Mikkie en Daan, wonende in het dorp Zoutelande aan de Zeeuwse kust, verheugen zich op de zomervakantie. Mikkie in het bijzonder want haar beste vriendin Louana komt bij haar oma logeren. De oma van Luana woont een paar huizen verderop. Er is één maar, Louana moet zich ook met Steve bezighouden. Steve is de kleinzoon van de broer van haar oma. Maar als ze eenmaal met zijn vieren op pad gaan is het eigenlijk ook wel gezellig. Mikkie vindt Steve wel leuk. Louana kent hem van vroeger en waarschuwt Mikkie voor Steve. Hij heeft dan wel de good looks maar er is iets met hem. Toch wordt Mikkie verliefd op hem en laat zich helemaal inpakken door deze jongen. Als ze een oude bunker bezoeken, denkt Louana in een achterkamertje een lijk te zien. De tieners nemen zich voor een andere keer terug te gaan om het één en ander te gaan onderzoeken. Dit onderzoek zal niet zonder gevolgen zijn….

Je zus is gevoelig voor een beetje aandacht, dat is wel duidelijk. Die Mikkie wordt een makkie.

In meerdere verhaallijnen wordt het verhaal van Crush! verteld. Al deze verhaallijnen worden verteld vanuit de eerste persoon. Mikkie is een rustig en onzeker meisje, terwijl haar vriendin Louana het tegenovergestelde is. Ook Mikkie en Daan zijn ondanks dat ze een tweeling zijn tegenpolen van elkaar. De proloog geeft al gelijk een beangstigend gevoel en dat gevoel blijft gedurende het hele verhaal aanwezig. Wat mij later wel opviel was dat er een gedeelte in de proloog niet overeenkwam met iets wat later werd verklaard in het boek, wat volgens mij wel had gemoeten. Het geheel is beeldend beschreven en de personages zijn goed uitgewerkt. Vooral het karakter van Mikkie, een tiener van 14 jaar die voor het eerst verliefd wordt en dit allemaal ontzettend spannend vindt.

Mensen zijn niet altijd wat ze lijken. Kap ermee nu het nog kan!’

Crush! is een spannend verhaal met vier tieners in de hoofdrol, een YA-thriller die in een dagje te lezen is. De plot was er zo één die ik niet zag aankomen, ik had geen flauw idee in welke richting ik de dader moest zoeken en was compleet verrast toen het verhaal zijn ontknoping naderde. Dit geeft een thriller net dat beetje extra spanning mee. Crush! is een Young Adult thriller maar ik ben er van overtuigd dat ook oudere lezers onder ons zullen genieten van dit boek. De auteur weet met dit verhaal goed de aandacht van de lezer vast te houden door de spanning constant aanwezig te laten zijn en verrassende wendingen toe te voegen. Een heerlijk spannende Young Adult thriller voor jong en oud.

Crush heb ik gelezen voor VrouwenThrillers.nl.

Crush is o.a. verkrijgbaar bij de lokale boekhandel of bij Bol.com

Eén gedachte over “Crush – Ellen De Vriend – Recensie